„(Nie)widzialni” – kampania społeczna na rzecz niewidocznej niepełnosprawności

Teatr Muzyczny oraz Muzeum Wsi Lubelskiej to instytucje, które dołączyły do projektu „(Nie)widzialni. Podnoszenie jakości życia osób z niewidoczną niepełnosprawnością” realizowanego przez  Fundację StwardnienieRozsiane.Info. Jego celem jest budowanie świadomości społecznej na temat niewidocznej niepełnosprawności oraz wsparcie osób, które jej doświadczają.

Niewidoczna niepełnosprawność nie wiąże się z używaniem wózka czy białej laski. Może być spowodowana np. chorobą (np. stwardnienie rozsiane, cukrzyca), zaburzeniami neurorozwojowymi (np. autyzm), przebiegiem leczenia (np. leczenie onkologiczne), wypadkami (np. proteza nogi, niewidoczna pod ubraniem). Jest trudna do dostrzeżenia, ale często wpływa znacząco na życie osób, które jej doświadczają. Niejednokrotnie spotykają się z niezrozumieniem czy przykrymi reakcjami otoczenia. 

Kampania „(Nie)widzialni” wychodzi naprzeciw tym problemom. Jej głównym elementem – oprócz działań informacyjnych na temat niewidocznych niepełnosprawności – są specjalne emblematy, czyli „symbole” projektu. Dzięki ich „użyciu”, osoby z niewidocznymi niepełnosprawnościami będą mogły zasygnalizować, że potrzebują dodatkowego wsparcia, np. przepuszczenia w kolejce czy też poświęcenia im więcej czasu przez pracownika danej instytucji.

Kampania (Nie)widzialni na stronie organizatora (link otwiera się w nowym oknie)