Osoby uprawnione do złożenia wniosku

Osobą uprawnioną do złożenia wniosku jest osoba będąca studentem, która spełnia łącznie następujące kryteria:

  • zamieszkuje lub studiuje w województwie lubelskim;
  • w roku ubiegania się o stypendium nie ukończyła 26 roku życia;
  • w terminie wynikającym z regulaminu studiów uczelni zaliczyła rok studiów jednolitych magisterskich w uczelni macierzystej lub zaliczyła rok studiów pierwszego lub drugiego stopnia w uczelni macierzystej albo kontynuuje naukę na studiach drugiego stopnia, rozpoczętych w terminie roku od ukończenia studiów pierwszego stopnia;
  • uzyskała stypendium rektora dla najlepszych studentów w macierzystej uczelni na rok akademicki, w którym składany jest wniosek – udokumentowane decyzją lub zaświadczeniem o przyznanym stypendium, a w przypadku studentów uczelni zagranicznych uzyskała odpowiednio wysokie osiągnięcia w nauce, mogące znacząco przyczynić się do rozwoju regionu lub wnieść znaczący wkład w rozwój nauki;
  • nie korzysta z urlopów określonych w regulaminie studiów w okresie, na który ubiega się o przyznanie stypendium.

O stypendium nie może ubiegać się osoba posiadająca tytuł magistra (§ 6 ust. 5 uchwały).

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o przyznanie Studenckiego Stypendium Marszałka Województwa Lubelskiego stanowiący załącznik nr 1 do ww. uchwały wraz z wymaganymi załącznikami:
    • Decyzją o przyznanym stypendium rektora na rok akademicki, w którym składany jest wniosek (§ 6 ust. 7 pkt 1 uchwały),
    • Zaświadczeniem z uczelni macierzystej o uzyskanej najwyższej średniej ocen za rok akademicki poprzedzający złożenie wniosku, z wyliczeniem do drugiego miejsca po przecinku (§ 6 ust. 7 pkt 2 uchwały),
    • Ponumerowane w prawym górnym rogu zgodnie z numeracją wskazaną we wniosku dokumenty potwierdzające osiągnięcia, o których mowa w § 4 uchwały (§ 6 ust. 7 pkt 3 uchwały),
    • Klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych dla osób składających wniosek o Studenckie Stypendium Marszałka Województwa Lubelskiego

Wniosek o stypendium oraz załączniki powinny być sporządzone w formie pisemnej w języku polskim. Wpisane we wniosku osiągnięcia należy udokumentować poprzez złożenie oryginałów dokumentów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem czytelnym podpisem przez wnioskodawcę na każdej zapisanej stronie (nie dotyczy dokumentów złożonych w formach elektronicznych określonych w § 6 ust. 2 pkt 2 uchwały). W przypadku dokumentów w języku obcym należy przedłożyć ich tłumaczenie na język polski. Tłumaczenie powinno zawierać podpis osoby odpowiedzialnej za przetłumaczenie. Dokumenty poświadczające osiągnięcia powinny zostać ponumerowane w prawym górnym rogu zgodnie z numeracją wskazaną we wniosku.

Wniosek w wersji papierowej wraz z załącznikami należy złożyć w kopercie z dopiskiem „Studenckie Stypendium Marszałka Województwa Lubelskiego – WNIOSEK”. W lewym górnym rogu koperty konieczne jest umieszczenie imienia i nazwiska oraz danych adresowych studenta, dla którego składany jest wniosek o przyznanie stypendium.

Wnioski składane w wersji elektronicznej opatrzone podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP powinny zawierać kopie wymaganych załączników. Za kopię rozumie się elektroniczny odpis dokumentu poświadczony przez wnioskodawcę przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego albo podpisu potwierdzonego profilem zaufanym.

Szczegółowe informacje można uzyskać w Oddziale Edukacji Departamentu Kultury, Edukacji i Dziedzictwa Narodowego UMWL w Lublinie pod numerem tel. 81/ 47 81 218 lub w pok. 535 i 536.

do-pobraniaDO POBRANIA