Grupowe zdjęcie uczestników konferencji dotyczącej Tour de Pologne Women

Tegoroczna edycja Tour de Pologne Women (12–14 sierpnia br.) po raz kolejny odbyła się na trasach województwa lubelskiego. Czołowe zawodniczki rywalizowały o wygrane w malowniczym krajobrazie, a zmagania można było oglądać w TVP Sport oraz na antenie Eurosportu w 65 krajach. Dziś w Lubelskim Centrum Konferencyjnym w Lublinie podsumowaliśmy wyścig kolarski. W konferencji wzięli udział Dyrektor Generalny Lang Team Czesław Lang i marszałek Jarosław Stawiarski.

Po raz 3. zawodniczki z całego świata rywalizowały w Tour de Pologne Women. Reaktywacja polskiego wyścigu w 2024 roku okazała się dużym sukcesem, który zaowocował awansem do grona imprez pierwszej kategorii. W dniach 12–14 sierpnia br. do województwa lubelskiego, gdzie ponownie rozegrano 3 widowiskowe etapy, przyjechało 20 drużyn, w tym aż 7 ścigających się z licencją najwyższej dywizji.

Malownicze lubelskie szosy były areną zmagań peletonu. Zawodniczki odwiedziły między innymi Zamość, Chełm, Nałęczów oraz Kraśnik, gdzie ulokowano starty i mety poszczególnych etapów. Łącznie pokonały ponad 330 kilometrów, a najlepsza okazała się Chiara Consonni z Canyon//SRAM zondacrypto, która sięgnęła po wygraną w Klasyfikacji Generalnej ORLEN.

Transmisja trzeciej edycji Tour de Pologne Women w 65 krajach w Europie i na świecie to doskonała promocja naszego województwa. Kolarstwo kobiece bardzo dobrze się rozwija, a zawodowe toury napędzają koniunkturę na turystykę rowerową, którą w województwie lubelskim sukcesywnie rozwijamy. Myślimy już o przyszłym roku i mogę zapewnić, że trasy będą nie mniej piękne i atrakcyjne do ścigania. Po raz kolejny pokażemy całemu kolarskiemu światu turystyczne perły Lubelszczyzny podkreślił marszałek Jarosław Stawiarski.

Wszystkie etapy wyścigu cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony mieszkańców. Kibice mogli śledzić rywalizację także za sprawą profesjonalnej transmisji w TVP Sport oraz na antenach Eurosportu i na platformie HBO Max, dzięki czemu sygnał z trasy dotarł do 65 krajów.

Była to dla nas edycja przełomowa, bo zrobiliśmy ją na poziomie naszego męskiego wyścigu, Tour de Pologne UCI WorldTour. Organizacja, oprawa, scenografia i realizacja telewizyjna niczym od niego nie odbiegała. Wyścig był transmitowany w TVP Sport i Eurosporcie. Od strony organizacyjnej daliśmy z siebie wszystko, co przełożyło się na awans do klasy ProSeries. Cały czas pniemy się w górę i już teraz przygotowujemy 3 piękne etapy na kolejny rok. Bardzo się cieszę i jestem wdzięczny za wzorową współpracę z panem marszałkiem Jarosławem Stawiarskim i samorządami mówił Czesław Lang, Dyrektor Generalny Tour de Pologne Women.

Znaczenie wyścigu dla województwa lubelskiego

Promocja Województwa Lubelskiego miała charakter zarówno ogólnokrajowy, jak i międzynarodowy, docierając do widzów w całej Europie. Największy udział w ekspozycji miała telewizja – aż 72,8% całkowitej wartości mediowej. Kolejne miejsca zajęły: Internet (13,6%), kino (6,2%), radio (2,5%). Instagram okazał się zdecydowanie najcenniejszym kanałem pod względem wartości mediowej, generując ponad 60% całkowitej ekspozycji w social media.

galeriaGALERIA