Dziesięć nowych firm w XVII edycji kampanii Marka Lubelskie

Znamy laureatów XVII edycji programu Marka Lubelskie. Dziesięć firm z regionu odbierze certyfikaty podczas XXIV Gali Ambasadora Województwa Lubelskiego i XVII edycji projektu gospodarczego Marka Lubelskie, która odbędzie się 11 lutego 2023 r. w Centrum Spotkania Kultur. Łącznie już 101 firm z regionu może pochwalić się znakiem towarowym Marka Lubelskie.

14 grudnia 2022 r. po raz XVII zebrała się Kapituła projektu gospodarczego Marka Lubelskie. W posiedzeniu uczestniczył Zarząd Województwa Lubelskiego na czele z przewodniczącym Marszałkiem Województwa Lubelskiego Jarosławem Stawiarskim. W skład weszli także przedstawiciele uczelni wyższych oraz lokalnych mediów. To oni wskazali dziesiątkę laureatów.

W tej grupie dominują firmy rodzinne, które od lat z ogromną starannością dbają o swoje biznesy. Certyfikat to dla nich nie tylko duża satysfakcja, ale również wymierne korzyści. Wielu laureatów podkreśla, że znak Marka Lubelskie uwiarygadnia ich w oczach polskich i zagranicznych kontrahentów – podkreślał Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski.

Nabór do projektu gospodarczego Marka Lubelskie trwał od 5 listopada do 5 grudnia 2022 roku. W tej edycji wpłynęły 23 zgłoszenia, wszystkie przeszły ocenę formalną i merytoryczną zgodnie z regulaminem. Kapituła wybrała 10 firm prowadzących działalność gospodarczą na terenie województwa lubelskiego:

Marka Lubelskie to znak jakości

Projekt gospodarczy Marka Lubelskie realizowany jest od 2007 roku. Jego organizatorem jest województwo lubelskie. Wśród firm króluje branża spożywcza. Pozostałe związane są z branżą medyczną, usługową, mechaniczno-produkcyjną, budowlaną, odzieżową, IT, turystyczną i ogrodniczą.

Celem projektu Marka Lubelskie jest tworzenie efektu „place of origin”, czyli identyfikacji produktów wysokiej jakości z miejscem ich pochodzenia, a także promocja produktów i usług wytwarzanych na terenie województwa lubelskiego poprzez nadawanie im zastrzeżonego znaku towarowego – Marka Lubelskie. Tworzenie efektu „place of origin” wskazuje na miejsce pochodzenia, które często traktowane jest przez klientów jako dodatkowa zaleta, mająca wpływ na wybór artykułów.

Podstawowym warunkiem uczestnictwa w projekcie jest prowadzenie działalności na terenie województwa lubelskiego co najmniej od 24 miesięcy.