ME-Health wystartował!

Partnerzy projektu „Wsparcie zdrowia psychicznego młodzieży w dobie koronawirusa” (ME-Health) pracowali nad przygotowaniem działań w ramach tego przedsięwzięcia, w szczególności pierwszego szkolenia międzynarodowego. W trakcie 3 dni spędzonych w czeskiej Ostrawie polscy koordynatorzy przedstawili założenia projektu, jego wymagania formalne oraz finansowe. Wspólnie z przedstawicielami wszystkich partnerów uzgodnili kalendarz projektu, przygotowali formularz ewaluacyjny dla uczestników szkoleń w ramach ME-Health oraz wstępne założenia pierwszego z nich: zaplanowanego na październik seminarium w Austrii.

Tematem pierwszego szkolenia w ramach ME-Health będzie wypracowanie listy najbardziej powszechnych problemów o podłożu pedagogicznym i psychologicznym, które dotknęły szkolnictwo oraz samych uczniów podczas pandemii. Efekt ich pracy będzie stanowił pierwszy rozdział podręcznika, który będzie rezultatem projektu i będzie udostępniony szerokiemu gronu instytucji lokalnych odpowiedzialnych za szkolnictwo i zdrowie we wszystkich regionach partnerstwa.

Projekt ME-Health powstał z inicjatywy Województwa Lubelskiego i skupia przedstawicieli administracji regionalnych z Kraju morawsko-śląskiego (Czechy), Regionu Grand Est (Francja), Styrii (Austria), Województwa Lubelskiego oraz szkół, poradni psychologiczno-pedagogicznych i stowarzyszenia rodziców z krajów partnerstwa. Ponadto partnerem stowarzyszonym projektu jest szkoła Rijn IJssel z Holandii.

Głównym celem ME-Health jest wymiana dobrych praktyk w zakresie psychologicznych i pedagogicznych problemów, jakie dotknęły młodych ludzi w związku z epidemią COVID-19 i zmianami w edukacji z tym związanymi. Aby osiągnąć ten rezultat w ramach projektu odbędą się m.in. krótkie programy szkoleniowe dla przedstawicieli administracji regionalnych, nauczycieli, pedagogów, psychologów, dyrektorów szkół, rodziców (przedstawicieli organizacji pozarządowych). W wyniku działań projektowych wypracowany zostanie model wsparcia/ baza wiedzy na rzecz pracowników placówek o charakterze edukacyjnym pozwalający na identyfikowanie psychologiczno-pedagogicznych problemów młodzieży związanych z epidemią koronawirusa i zmianami w funkcjonowaniu systemu edukacji w czasie kryzysu sanitarnego w UE.

Projekt będzie realizowany w okresie 1 lutego 2022 – 31 maja 2024. Kwota dofinansowania z programu ERASMUS + wynosi 160 845 €. Koordynatorem przedsięwzięcia jest Województwo Lubelskie.