Urząd marszałkowski w Lublinie stawia na ekotransport

O pięć elektrycznych hulajnóg zwiększyła się flota ekologicznych pojazdów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie. Obok trzech aut elektrycznych są one proekologiczną alternatywą dla popularnych samochodów spalinowych. Hulajnogi pozwolą urzędnikom, bez pozostawiania śladu węglowego, szybko i ekonomicznie przemieszczać się pomiędzy budynkami, które znajdują się w różnych lokalizacjach Lublina. Koszt zakupu wyniósł blisko 20 tysięcy złotych.

Jednym z największych atutów hulajnogi elektrycznej jest możliwość dostania się w każde miejsce w stosunkowo szybkim czasie. To jeden z bezpieczniejszych środków komunikacji, a koszt eksploatacji hulajnogi elektrycznej w porównaniu do kosztów zakupu paliwa jest nieduży.

Hulajnogi elektryczne to bardzo popularny środek transportu, również wśród naszych pracowników. Gwarantuje sprawne poruszanie się w warunkach miejskich i zmniejsza emisję spalin. Chcemy usprawnić komunikację pomiędzy budynkami urzędu, korzystając z nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań. Elektromobliność to przyszłość – mówił marszałek Jarosław Stawiarski.

Pracownicy urzędu marszałkowskiego w Lublinie, którzy realizują zadania w terenie, będą mieli możliwość sprawnego przemieszczania się pomiędzy oddalonymi od siebie budynkami znajdującymi się przy ul. Stefczyka, Wojciechowskiej, Czechowskiej, Grottgera czy Skłodowskiej. Zakupione hulajnogi będą wykorzystywane wyłącznie do celów służbowych.

Koszt zakupu pięciu urządzeń marki Motus Scooty wyniósł prawie 20 tysięcy złotych i został w pełni pokryty z budżetu województwa lubelskiego. Minimalny zasięg przejazdu na jednym ładowaniu wynosi 60 km. Akumulator ładuje się do pełna w ciągu 5 godzin. Poruszając się z prędkością 20 km/h, daje to 3 godziny ciągłej i nieprzerwanej jazdy. Do wyboru są trzy tryby: ECO do 5 km/h, DRIVE do 15 km/h (najczęściej wykorzystywany podczas codziennej jazdy po mieście i przy dużym natężeniu pieszych) oraz tryb SPORT do 20 km/h, który maksymalnie wykorzystuje moc silnika.

Idąc z duchem czasu i ideą ekorozwoju, urząd marszałkowski już w 2020 roku nabył trzy samochody elektryczne marki KIA, których zakup był dofinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie oraz wiązał się z realizacją zapisów ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.