Najnowsze Kampanie (2015-2016)

Jesienią 2015 roku w całej Polsce pojawiło się 820 wielkoformatowych nośników prezentujących województwo lubelskie jako miejsce atrakcyjne nie tylko turystycznie i kulturowo, ale przede wszystkim gospodarczo. Hasło kampanii „Siła jest w nas!” oraz wykorzystane w kampanii kreacje ukazywały potencjał województwa tkwiący w ludziach, technologii, nauce oraz bogactwie nieskażonej natury. Miesięczna kampania swoim zasięgiem objęła największe polskie miasta: Warszawę, Łódź, Kraków, aglomerację śląską, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Lublin, Rzeszów.

Lubelskie produkty były promowane w 1000 sklepów na specjalnie do tego celu zaprojektowanych regałach oraz tzw. „stoperach regałowych”. Skuteczność promocji wzmocnili sami sprzedawcy, którzy zostali specjalnie przeszkoleni w zakresie technik sprzedaży.
Wzmocnieniem kampanii w sklepach była ekspozycja billboardów, plakatów i ulotek oraz emisja spotu reklamowego na ekranach kin w regionie, m.in. w: Lublinie, Chełmie, Białej Podlaskiej, Opolu Lubelskim i w Kraśniku, a także na antenie TVP Lublin.
Ten przekaz promocyjny skierowany był do pasażerów linii lotniczych, które mają w swojej ofercie połączenia pomiędzy wybranymi lotniskami a Lublinem. Grupa docelowa to pasażerowie, którzy często podróżują samolotami danego przewoźnika do popularnych miejscowości turystycznych. Kampania zakładała również wykorzystanie elektronicznych nośników informacji linii lotniczych do i z Lublina (Ryanair, WizzAir oraz Lufthansa) oraz wzmocnienie przekazu na wybranych lotniskach, z którymi Lublin ma połączenie (Dublin, Sztokholm, Glasgow oraz Bruksela).
Akcja promocyjna polegała na dystrybucji 3 tys. wyjątkowych pakietów upominkowych zawierających przedsmak tego, co region oferuje turystom. Dystrybucji będzie towarzyszyć konkurs z nagrodami (vouchery o wartości 1 tys. zł na bilet linii do i z Lublina). Dystrybucja była prowadzona w restauracjach, klubach fitness, galeriach sztuki, a także w galeriach handlowych, na kampusach uniwersyteckich oraz wśród dziennikarzy i przedstawicieli mediów.
Dopełnieniem kampanii realizowanych w 2015 roku, z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach projektu „Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego”, była dwutygodniowa emisja spotów gospodarczych oraz planszy reklamowych w środkach masowego przekazu na antenie BBC News na kanałach: Europa, Azja i Pacyfik oraz Bliski Wschód.
Akcja promocyjna polegała na dystrybucji 3 tys. wyjątkowych pakietów upominkowych zawierających przedsmak tego, co region oferuje turystom. Dystrybucji będzie towarzyszyć konkurs z nagrodami (vouchery o wartości 1 tys. zł na bilet linii do i z Lublina). Dystrybucja była prowadzona w restauracjach, klubach fitness, galeriach sztuki, a także w galeriach handlowych, na kampusach uniwersyteckich oraz wśród dziennikarzy i przedstawicieli mediów.
Dopełnieniem kampanii realizowanych w 2015 roku, z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach projektu „Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego”, była dwutygodniowa emisja spotów gospodarczych oraz planszy reklamowych w środkach masowego przekazu na antenie BBC News na kanałach: Europa, Azja i Pacyfik oraz Bliski Wschód.
Archiwum Kampanii Promocyjnych

Wraz z początkiem roku 2014 województwo lubelskie zapromowało się w telewizyjnej kampanii wizerunkowej. 45-sekundowy spot „Lubelskie – na chwilę lub na dłużej” emitowany był ponad dwa tysiące razy na antenach największych telewizji – TVP1, TVP2, TVN, POLSAT oraz w kanałach tematycznych, m.in.: TVN24, TVN Style, Animal Planet, Discovery Channel, MTV, National Geographic i Ale Kino+. Oryginalnym wsparciem kampanii telewizyjnej był promocyjny kalendarz na rok 2014, wydany przez UMWL, zainspirowany spotem TV.
Kampania „Lubelskie – na chwilę lub na dłużej” była częścią realizowanego przez Urząd Marszałkowski unijnego projektu „Marketing gospodarczy Województwa Lubelskiego” i konsekwentną kontynuacją wcześniejszych przedsięwzięć wizerunkowych, w tym kampanii „Lubelskie – chwilo trwaj!”, „Lubelskie – smakuj życie!” oraz „Wyłącz napięcie, włącz zasilanie”. Założeniem tej kampanii było ukazanie regionu jako miejsca przyjaznego ludziom, w którym można rozsmakować się w życiu, poczuć wolność, znaleźć inspirację do działania w różnych sferach aktywności, a w konsekwencji zainwestować tu w prowadzenie biznesu, a może nawet w drugi dom.
Kampania kosztowała ok 1,5 mln zł i była w 90 procentach współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2007-2013, Działanie 2.4 Marketing gospodarczy. Opracowania scenariusza i realizacji spotu podjęła się warszawska agencja reklamowa San Markos. Koszt jej pracy to 350 tys. zł brutto. Ujęcia kręcone były m.in.: w Szkole Orląt w Dęblinie, szklarniach JMP Flowers w Stężycy, Zakładach Azotowych Puławy, Kazimierzu Dolnym, Zamościu, na Roztoczu, a także w Porcie Lotniczym Lublin oraz na Torze Lublin. Warto dodać, że spot tv „Lubelskie – na chwilę lub na dłużej” został doceniony przez międzynarodowe jury cyklu festiwali CIFFT (International Committe of Tourism Film Festivals), które nagrodziło naszą produkcję na festiwalach w Berlinie, Rydze i w Warszawie.
Kampania „Lubelskie – na chwilę lub na dłużej” była częścią realizowanego przez Urząd Marszałkowski unijnego projektu „Marketing gospodarczy Województwa Lubelskiego” i konsekwentną kontynuacją wcześniejszych przedsięwzięć wizerunkowych, w tym kampanii „Lubelskie – chwilo trwaj!”, „Lubelskie – smakuj życie!” oraz „Wyłącz napięcie, włącz zasilanie”. Założeniem tej kampanii było ukazanie regionu jako miejsca przyjaznego ludziom, w którym można rozsmakować się w życiu, poczuć wolność, znaleźć inspirację do działania w różnych sferach aktywności, a w konsekwencji zainwestować tu w prowadzenie biznesu, a może nawet w drugi dom.
Kampania kosztowała ok 1,5 mln zł i była w 90 procentach współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2007-2013, Działanie 2.4 Marketing gospodarczy. Opracowania scenariusza i realizacji spotu podjęła się warszawska agencja reklamowa San Markos. Koszt jej pracy to 350 tys. zł brutto. Ujęcia kręcone były m.in.: w Szkole Orląt w Dęblinie, szklarniach JMP Flowers w Stężycy, Zakładach Azotowych Puławy, Kazimierzu Dolnym, Zamościu, na Roztoczu, a także w Porcie Lotniczym Lublin oraz na Torze Lublin. Warto dodać, że spot tv „Lubelskie – na chwilę lub na dłużej” został doceniony przez międzynarodowe jury cyklu festiwali CIFFT (International Committe of Tourism Film Festivals), które nagrodziło naszą produkcję na festiwalach w Berlinie, Rydze i w Warszawie.
Lubelskie cebularze, janowskie gryczaki, forszmak, miody pitne, kazimierskie maślane koguty – to tylko część produktów z naszego regionu, których mogli spróbować mieszkańcy ośmiu największych miast Polski oraz Brukseli. Cykl smakowych eventów, który odbył się w maju 2012 roku, był kontynuacją przeprowadzonej w końcu 2011 roku kampanii promocyjnej „Smaki Lubelszczyzny”, przy wykorzystaniu outdooru i wielu innych narzędzi w ośmiu największych aglomeracjach kraju. Mieszkańcy tych ośrodków, biorąc udział w jednym z eventów nowej kampanii projektu „Smaki Lubelszczyzny narzędziem dywersyfikacji instrumentów marketingu gospodarczego regionu”, mogli w praktyce zweryfikować swoją wiedzę i wyobrażenia o lubelskich produktach żywnościowych.
Każda z imprez promocyjnych odbywała się w popularnych galeriach i pasażach handlowych, w godzinach popołudniowych (początek zawsze o godz. 14). „Smaki Lubelszczyzny” zagościły w: Galerii Złote Tarasy w Warszawie, Galerii Kazimierz w Krakowie, Galerii Trzy Stawy w Katowicach, Galerii Arkady Wrocławskie we Wrocławiu, Galerii Malta w Poznaniu, Galerii Przymorze w Gdańsku, Galerii Manufaktura w Łodzi oraz Galerii Olimp w Lublinie, a także w Domu Polski Wschodniej w Brukseli.
Najważniejszym punktem każdego eventu była oczywiście degustacja najbardziej charakterystycznych lubelskich potraw i napojów, w tym między innymi cebularzy, gryczaków, kogutów maślanych, ciasteczek orkiszowych, cukierków, forszmaku lubelskiego, miodów pitnych i regionalnej wody mineralnej. Oprócz tego organizatorzy przygotowali dla odwiedzających stoisko szereg ciekawych atrakcji w postaci pokazów kulinarnych, występów na żywo Lubelskiej Federacji Bardów oraz licznych gier, zabaw i konkursów.
Obok eksponowania bogactwa smaków tradycyjnej lubelskiej kuchni i prezentacji walorów jakościowych i zdrowotnych artykułów żywnościowych produkowanych w czystym regionie, ważna była też promocja gospodarczych walorów województwa i lokalnych wytwórców, nagrodzonych w programie „Marka Lubelskie”.
Kampanię eventową „Smaki Lubelszczyzny” zrealizowało konsorcjum lubelskich firm – Agencja RAKI oraz DON BRANDO. Wartość kampanii wyniosła ok. 760 tys. zł, z czego 85% stanowiła kwota współfinansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Każda z imprez promocyjnych odbywała się w popularnych galeriach i pasażach handlowych, w godzinach popołudniowych (początek zawsze o godz. 14). „Smaki Lubelszczyzny” zagościły w: Galerii Złote Tarasy w Warszawie, Galerii Kazimierz w Krakowie, Galerii Trzy Stawy w Katowicach, Galerii Arkady Wrocławskie we Wrocławiu, Galerii Malta w Poznaniu, Galerii Przymorze w Gdańsku, Galerii Manufaktura w Łodzi oraz Galerii Olimp w Lublinie, a także w Domu Polski Wschodniej w Brukseli.
Najważniejszym punktem każdego eventu była oczywiście degustacja najbardziej charakterystycznych lubelskich potraw i napojów, w tym między innymi cebularzy, gryczaków, kogutów maślanych, ciasteczek orkiszowych, cukierków, forszmaku lubelskiego, miodów pitnych i regionalnej wody mineralnej. Oprócz tego organizatorzy przygotowali dla odwiedzających stoisko szereg ciekawych atrakcji w postaci pokazów kulinarnych, występów na żywo Lubelskiej Federacji Bardów oraz licznych gier, zabaw i konkursów.
Obok eksponowania bogactwa smaków tradycyjnej lubelskiej kuchni i prezentacji walorów jakościowych i zdrowotnych artykułów żywnościowych produkowanych w czystym regionie, ważna była też promocja gospodarczych walorów województwa i lokalnych wytwórców, nagrodzonych w programie „Marka Lubelskie”.
Kampanię eventową „Smaki Lubelszczyzny” zrealizowało konsorcjum lubelskich firm – Agencja RAKI oraz DON BRANDO. Wartość kampanii wyniosła ok. 760 tys. zł, z czego 85% stanowiła kwota współfinansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Lubelskie, zgodnie z promocyjnym hasłem regionu, można smakować w różny sposób, także dosłownie – wystarczy tylko spróbować smaków naszej kuchni. I takie przesłanie miała kampania informacyjno-promocyjna „Smaki Lubelszczyzny”, zrealizowana w 2011 roku.
Kampania, kierowana do mieszkańców największych polskich aglomeracji: Warszawy, Łodzi, Krakowa, Katowic, Wrocławia, Poznania, Trójmiasta, a dodatkowo do mieszkańców Lublina, zbiegła się w czasie i była naturalną kontynuacją rozpoczętej nieco wcześniej kampanii Marka Lubelskie, pokazującej Region Lubelski jako miejsce wytwarzania smacznych i zdrowych produktów żywnościowych, będących wynikiem połączenia wieloletniej tradycji z innowacyjnymi rozwiązaniami w przetwórstwie rolno-spożywczym.
Kampania objęła bardzo szeroki wybór mediów: telewizję, internet, outdoor, radio, prasę, a także wspierające działania public relations, w tym m.in. fan page na Facebooku i konkursy w regionalnych dziennikach i rozgłośniach, premiowane koszami regionalnych lubelskich produktów.
Kampania outdoorowa w centrach miast (720 nośników city light), wsparta była dwutygodniową emisją spotów radiowych na antenach regionalnych Polskiego Radia i RMF MAXXX oraz tygodniową emisją spotów telewizyjnych w paśmie prime time w programach regionalnych TVP (po 35 spotów w każdej z 16 stacji). Dodatkowo promocja Smaków Lubelszczyzny prowadzona była w popularnym paśmie porannych audycji na głównych antenach – TVN (Dzień Dobry TVN) i TVP 2 (Pytanie na śniadanie).
Reklama internetowa objęła serwisy regionalne Grupy Polskapresse (Dziennik Zachodni, Dziennik Łódzki, Glos Wielkopolski, Gazeta Krakowska, Polska Times, Kurier Lubelski, Dziennik Bałtycki, Gazeta Wrocławska), serwisy regionalne naszemiasto.pl, serwisy regionalne gazeta.pl, serwis telemagazyn.pl oraz wiadomosci24.pl.
Koszt kampanii Smaki Lubelszczyzny, współfinansowanej w 85% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013, wyniósł 992 610,00 zł, a autorem kreacji i wykonawcą było konsorcjum firm z Lublina i Warszawy: Vena art, Don Brando i Outdoornet.
Kampania, kierowana do mieszkańców największych polskich aglomeracji: Warszawy, Łodzi, Krakowa, Katowic, Wrocławia, Poznania, Trójmiasta, a dodatkowo do mieszkańców Lublina, zbiegła się w czasie i była naturalną kontynuacją rozpoczętej nieco wcześniej kampanii Marka Lubelskie, pokazującej Region Lubelski jako miejsce wytwarzania smacznych i zdrowych produktów żywnościowych, będących wynikiem połączenia wieloletniej tradycji z innowacyjnymi rozwiązaniami w przetwórstwie rolno-spożywczym.
Kampania objęła bardzo szeroki wybór mediów: telewizję, internet, outdoor, radio, prasę, a także wspierające działania public relations, w tym m.in. fan page na Facebooku i konkursy w regionalnych dziennikach i rozgłośniach, premiowane koszami regionalnych lubelskich produktów.
Kampania outdoorowa w centrach miast (720 nośników city light), wsparta była dwutygodniową emisją spotów radiowych na antenach regionalnych Polskiego Radia i RMF MAXXX oraz tygodniową emisją spotów telewizyjnych w paśmie prime time w programach regionalnych TVP (po 35 spotów w każdej z 16 stacji). Dodatkowo promocja Smaków Lubelszczyzny prowadzona była w popularnym paśmie porannych audycji na głównych antenach – TVN (Dzień Dobry TVN) i TVP 2 (Pytanie na śniadanie).
Reklama internetowa objęła serwisy regionalne Grupy Polskapresse (Dziennik Zachodni, Dziennik Łódzki, Glos Wielkopolski, Gazeta Krakowska, Polska Times, Kurier Lubelski, Dziennik Bałtycki, Gazeta Wrocławska), serwisy regionalne naszemiasto.pl, serwisy regionalne gazeta.pl, serwis telemagazyn.pl oraz wiadomosci24.pl.
Koszt kampanii Smaki Lubelszczyzny, współfinansowanej w 85% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013, wyniósł 992 610,00 zł, a autorem kreacji i wykonawcą było konsorcjum firm z Lublina i Warszawy: Vena art, Don Brando i Outdoornet.
Kluczowym elementem kampanii były ogólnopolskie badania marketingowe poświęcone efektowi miejsca pochodzenia, które przyczyniły się do stworzenia strategicznych podstaw funkcjonowania projektu Marka Lubelskie. Badania wykazały, że Lubelskie posiada silne skojarzenia związane z wysokim poziomem jakości żywności pochodzącej z tego obszaru. Priorytetem programu Marka Lubelskie, realizowanego od 2007 roku, jest zbudowanie silnych i pozytywnych powiązań pomiędzy poziomem jakości produktów spożywczych pochodzących z Lubelskiego, a miejscem ich wytwarzania oraz funkcjonowania przedsiębiorstw.
Za realizację kompleksowej kampanii Marki Lubelskie odpowiedzialne było konsorcjum lubelskich agencji Synergia i Vena Art., posiadających wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu i przeprowadzaniu przedsięwzięć promocyjnych dla miast, regionów i przedsiębiorstw. Efektem kampanii, realizowanej przy wykorzystaniu bardzo wielu narzędzi, było m.in.: 10 mln odsłon reklamowych w największych portalach internetowych, 4200 emisji spotu promocyjnego w ogólnopolskiej telewizji, ponad 3000 fanów na portalu społecznościowym Facebook, 100 nośników citilight w wybranych centrach biurowych w największych polskich miastach, a w skali regionalnej 80 billboardów na terenie województwa lubelskiego, 120 emisji spotu na antenie Radia Lublin, konferencja na Zamku Lubelskim. Kampania objęła też uliczny event promujący markowe produkty regionu w Brukseli.
Za realizację kompleksowej kampanii Marki Lubelskie odpowiedzialne było konsorcjum lubelskich agencji Synergia i Vena Art., posiadających wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu i przeprowadzaniu przedsięwzięć promocyjnych dla miast, regionów i przedsiębiorstw. Efektem kampanii, realizowanej przy wykorzystaniu bardzo wielu narzędzi, było m.in.: 10 mln odsłon reklamowych w największych portalach internetowych, 4200 emisji spotu promocyjnego w ogólnopolskiej telewizji, ponad 3000 fanów na portalu społecznościowym Facebook, 100 nośników citilight w wybranych centrach biurowych w największych polskich miastach, a w skali regionalnej 80 billboardów na terenie województwa lubelskiego, 120 emisji spotu na antenie Radia Lublin, konferencja na Zamku Lubelskim. Kampania objęła też uliczny event promujący markowe produkty regionu w Brukseli.
890 billboardów w całej Polsce, spot emitowany w telewizji oraz „rola” w nowym serialu to główne filary kampanii wizerunkowej „Lubelskie. Smakuj życie!”, zrealizowanej na progu lata 2011.
W jej ramach przez cały czerwiec Lubelskie promowało się na billboardach w Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu i Łodzi. Dodatkowo w głównych kanałach telewizji publicznej – TVP 1, TVP 2 i TVP Info emitowany był spot reklamowy. Wybrane turystyczne miejsca regionu, m.in. Kazimierz Dolny, Janowiec, Lublin, Zamość, Zwierzyniec pojawiły się, na zasadzie product placement, w nowym miniserialu telewizyjnym „Pogodni”.
Kampania „Lubelskie. Smakuj życie!” była
konsekwentną kontynuacją wcześniejszych przedsięwzięć promocyjnych. Dlatego jej mo-tywem przewodnim stała się lubelska przestrzeń eko-pozytywna, będąca idealnym miejscem na spędzanie wakacji, oferująca turystom wspaniałą przyrodę i wiele form aktywnego wypoczynku, a jednocześnie zapewniająca tradycyjne i zdrowe jedzenie, którego smak nierzadko może przywołać najmilsze wspomnienia z dzieciństwa.
W jej ramach przez cały czerwiec Lubelskie promowało się na billboardach w Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu i Łodzi. Dodatkowo w głównych kanałach telewizji publicznej – TVP 1, TVP 2 i TVP Info emitowany był spot reklamowy. Wybrane turystyczne miejsca regionu, m.in. Kazimierz Dolny, Janowiec, Lublin, Zamość, Zwierzyniec pojawiły się, na zasadzie product placement, w nowym miniserialu telewizyjnym „Pogodni”.
Kampania „Lubelskie. Smakuj życie!” była
konsekwentną kontynuacją wcześniejszych przedsięwzięć promocyjnych. Dlatego jej mo-tywem przewodnim stała się lubelska przestrzeń eko-pozytywna, będąca idealnym miejscem na spędzanie wakacji, oferująca turystom wspaniałą przyrodę i wiele form aktywnego wypoczynku, a jednocześnie zapewniająca tradycyjne i zdrowe jedzenie, którego smak nierzadko może przywołać najmilsze wspomnienia z dzieciństwa.
Zaczyna się jak kinowa zapowiedź pełnometrażowej fabuły. Najpierw obserwujemy pełny napięcia konflikt pary młodych zapracowanych ludzi, którzy nie mają dla siebie czasu, a potem …. Potem następuje druga odsłona z pejzażami Regionu Lubelskiego, w którym bohaterowie gubią stres i niepokój, aby wspólnie przeżywać niesamowite chwile relaksu.
Ten film, trwający zaledwie 45 sekund, obejrzeli w lipcu i sierpniu 2010 roku widzowie telewizji TVN, TVN 24 i TVN Warszawa, a dodatkowym wsparciem kampanii były wskazania sponsorskie przed i po prognozie pogody w telewizji Polsat.
Głównym zadaniem produkcji, będącej konsekwentną realizacją strategii promocji Województwa Lubelskiego i kontynuacją wcześniejszej kampanii „Wyłącz napięcie, włącz zasilanie”, było wyzwolenie w odbiorcy pozytywnych emocji i związanie ich z wizerunkiem Województwa Lubelskiego, jako miejsca gdzie można „odnaleźć siebie”, cieszyć się życiem w otoczeniu różnorodnej przyrody i fascynujących zabytków.
Po wakacjach 2010, filmowy spot „Lubelskie – chwilo trwaj!” był wyświetlany w kinach całego kraju, a na ulicach i placach Warszawy pojawiły się dodatkowo billboardy.
Warto dodać, że Region Lubelski za spot „Lubelskie – chwilo trwaj!”, zrealizowany przez agencję Event Studio z Lublina, zdobył aż sześć nagród na międzynarodowych festiwalach CIFFT (International Committe of Tourism Film Festivals): w Polsce, Rumunii, Słowenii, Rosji, Czechach i w Austrii, gdzie został nagrodzony Grand Prix.
Ten film, trwający zaledwie 45 sekund, obejrzeli w lipcu i sierpniu 2010 roku widzowie telewizji TVN, TVN 24 i TVN Warszawa, a dodatkowym wsparciem kampanii były wskazania sponsorskie przed i po prognozie pogody w telewizji Polsat.
Głównym zadaniem produkcji, będącej konsekwentną realizacją strategii promocji Województwa Lubelskiego i kontynuacją wcześniejszej kampanii „Wyłącz napięcie, włącz zasilanie”, było wyzwolenie w odbiorcy pozytywnych emocji i związanie ich z wizerunkiem Województwa Lubelskiego, jako miejsca gdzie można „odnaleźć siebie”, cieszyć się życiem w otoczeniu różnorodnej przyrody i fascynujących zabytków.
Po wakacjach 2010, filmowy spot „Lubelskie – chwilo trwaj!” był wyświetlany w kinach całego kraju, a na ulicach i placach Warszawy pojawiły się dodatkowo billboardy.
Warto dodać, że Region Lubelski za spot „Lubelskie – chwilo trwaj!”, zrealizowany przez agencję Event Studio z Lublina, zdobył aż sześć nagród na międzynarodowych festiwalach CIFFT (International Committe of Tourism Film Festivals): w Polsce, Rumunii, Słowenii, Rosji, Czechach i w Austrii, gdzie został nagrodzony Grand Prix.

Była to kampania wizerunkowa, adresowana do szerokiej grupy odbiorców, praktycznie wszystkich Polaków powyżej 15 roku życia, którzy z reguły samodzielnie dokonują wyboru tego, co chcą kupić, albo gdzie chcą pojechać, np. na wypoczynek.
Kontrowersyjne hasło i iskrząca, energetyzująca kreacja graficzna niosły przesłanie, że jeśli ktoś chce uciec od wielkomiejskiego zgiełku, pośpiechu, stresu i wypocząć w innym środowisku, gdzie czas płynie wolniej a ludzie celebrują życie, powinien wybrać Lubelskie. Bo tu, w odróżnieniu od większości wysoko zurbanizowanych regionów kraju, można wciąż znaleźć eko-pozytywną przestrzeń, która pozwala poczuć się wolnym i „naładować akumulatory”.
Jednocześnie z kampanią outdoorową, realizowaną na 18.metrowych billboardach w kilkunastu największych miastach kraju, prowadzona była kampania internetowa w popularnych serwisach informacyjnych: www.onet.pl, www.o2.pl, www.wp.pl oraz www.tvn24.pl. Z uwagi na największe zainteresowanie Lubelszczyzną mieszkańców Warszawy, kampania została wzmocniona plakatami we wszystkich składach mazowieckich kolei regionalnych obsługujących aglomerację stołeczną. Kampania miała też regioanlny akcent – w miastach powiatowych regionu lubelskiego pojawiły się miniboardy. Akcję reklamową wsparły działania public relations, m.in. konferencje prasowe, wysyłki materiałów do liderów opinii publicznej.
Autorem kampanii, o wartości ok. 860 tys. zł, była warszawska agencja reklamowa dsk.
W dużą kampanię promującą turystykę w Regionie Lubelskim zamieniliśmy naszą obecność na Międzynarodowych Targach Turystycznych „Lato 2009” w Warszawie. W dniach od 25 do 27 kwietnia byliśmy nie tylko regionem partnerskim targów i jednym z największych wystawców, ale wykorzystaliśmy także inne możliwości do prezentacji i promocji Lubelskiego. Województwo mazowieckie, a szczególnie Warszawa jest dla nas bardzo ważnym rynkiem turystycznym. To z tego regionu pochodzi największa liczba turystów odwiedzających Kazimierz Dolny, Nałęczów, Lublin, Kozłówkę i wiele innych turystycznych miejsc Lubelskiego.
Będąc oficjalnym regionem partnerskim MTT „Lato 2009”, zaprezentowaliśmy Lubelskie w znacznie szerszym wymiarze niż na wcześniejszych targach – wychodząc z działaniami promocyjnymi daleko poza halę targową, np. do warszawskiego metra. Akcja, przygotowana wspólnie z firmą Ströer, objęła aktywne prezentacje na elektronicznych ekranach (infoscreenach) we wszystkich stacjach metra. Pasażerowie mogli przez cały tydzień poprzedzający targi oglądać atrakcyjne obrazy z Lubelskiego z zaproszeniem do odwiedzenia regionalnego stoiska na MTT „Lato”. Wszyscy odwiedzający stoisko lubelskie mogli pobrać tę i inne prezentacje regionu na telefon komórkowy poprzez Bluetooth.
Lubelskie jako region partnerski, wspólnie z organizatorem targów firmą MT Polska, przygotowało specjalną atrakcję dla 350 zaproszonych gości – Biesiadę Lubelską. Hitem okazały się dania regionalnej kuchni – lubelskie pierogi, gryczaki, miody i wiele innych, wg menu opracowanego przez Klaster Restauratorów i Hotelarzy Lubelszczyzny. Warto dodać, że ta i inne imprezy towarzyszące targom odbywały się na tle wielkowymiarowych siatek z reklamą Regionu Lubelskiego.
Dodatkowym narzędziem wzmacniającym promocyjny efekt obecności na targach „Lato” były reklamy oraz bogato ilustrowane teksty o turystyce i ważniejszych wydarzeniach w regionie, zamieszczone w tytułach prasy branżowej: „Wiadomościach Turystycznych”, „Rynku Turystycznym” oraz specjalnym targowym wydaniu tygodnika „Warszawa”, dodatku dziennika „Polska. The Times”.
Będąc oficjalnym regionem partnerskim MTT „Lato 2009”, zaprezentowaliśmy Lubelskie w znacznie szerszym wymiarze niż na wcześniejszych targach – wychodząc z działaniami promocyjnymi daleko poza halę targową, np. do warszawskiego metra. Akcja, przygotowana wspólnie z firmą Ströer, objęła aktywne prezentacje na elektronicznych ekranach (infoscreenach) we wszystkich stacjach metra. Pasażerowie mogli przez cały tydzień poprzedzający targi oglądać atrakcyjne obrazy z Lubelskiego z zaproszeniem do odwiedzenia regionalnego stoiska na MTT „Lato”. Wszyscy odwiedzający stoisko lubelskie mogli pobrać tę i inne prezentacje regionu na telefon komórkowy poprzez Bluetooth.
Lubelskie jako region partnerski, wspólnie z organizatorem targów firmą MT Polska, przygotowało specjalną atrakcję dla 350 zaproszonych gości – Biesiadę Lubelską. Hitem okazały się dania regionalnej kuchni – lubelskie pierogi, gryczaki, miody i wiele innych, wg menu opracowanego przez Klaster Restauratorów i Hotelarzy Lubelszczyzny. Warto dodać, że ta i inne imprezy towarzyszące targom odbywały się na tle wielkowymiarowych siatek z reklamą Regionu Lubelskiego.
Dodatkowym narzędziem wzmacniającym promocyjny efekt obecności na targach „Lato” były reklamy oraz bogato ilustrowane teksty o turystyce i ważniejszych wydarzeniach w regionie, zamieszczone w tytułach prasy branżowej: „Wiadomościach Turystycznych”, „Rynku Turystycznym” oraz specjalnym targowym wydaniu tygodnika „Warszawa”, dodatku dziennika „Polska. The Times”.
Pierwsza w historii ogólnopolska telewizyjna kampania promująca Region Lubelski odbyła się w okresie od 5 do 23 czerwca 2008 roku, na antenie pięciu kanałów tematycznych: TVN 24, TVN Style i TVN Turbo oraz Polsat Sport i Polsat Sport Extra, a także na antenie TVP 2 we wspólnym paśmie 16 ośrodków regionalnych TVP.
W sumie wyemitowano 475 spotów 30. i 9. sekundowych: 175 w trzech kanałach TVN, 140 w kanałach sportowych Polsatu i 160 w TVP. Emisja w kanałach TVN umożliwiła dotarcie do celowej grupy mieszkańców dużych ośrodków miejskich, w młodym i średnim wieku, preferujących aktywny wypoczynek i częste weekendowe wyjazdy. Natomiast kampania w kanałach Polsat Sport i Polsat Sport Extra pozwoliła na wzmocnienie przekazu w znacznie szerszej grupie odbiorców pierwszoplanowych wydarzeń sportowych, w tym Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2008, wyścigów Formuły 1, gali boksu, ligi światowej siatkówki i innych, jakie były transmitowane lub retransmitowane na antenach Polsatu. Z kolei emisja spotów promujących Lubelskie na antenach 16 Ośrodków Regionalnych Telewizji Polskiej, w ogólnopolskim wieczornym paśmie TVP 2, dała możliwość rozszerzenia kampanii na mieszkańców wszystkich regionów Polski.
W ciągu niespełna trzytygodniowej kampanii osiągnęliśmy niemal trzymilionową widownię, przy wysokiej średniej 2,6 kontaktu ze spotem „Lubelskie świetne na weekend”. Koszt kampanii wyniósł 437 tys. zł, w tym 30,5 tys. kosztowało wyprodukowanie spotów przez lubelską agencję CUMULUS.
Filmowe spoty prezentowały najciekawsze pod względem turystycznym miejsca regionu: Kazimierz Dolny, Nałęczów, Zamość, Zwierzyniec, Chełm z unikalnymi podziemiami kredowymi oraz Lublin ze Starym Miastem. Oprócz turystycznych „ikon” na ekranie pokazaliśmy kilka przykładów aktywnego spędzenia weekendu w Lubelskiem, m.in. turystykę rowerową i konną. Ścieżkę dźwiękową stanowiła optymistyczna muzyka z pogwizdywaniem, wzmacniająca przekaz, że weekend w regionie lubelskim to czas miłego, spokojnego relaksu i oderwania się od codziennej pracy i stresu. Głosu do filmu użyczył Janusz Szydłowski – jeden z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych lektorów z radiowej i telewizyjnej anteny.
W sumie wyemitowano 475 spotów 30. i 9. sekundowych: 175 w trzech kanałach TVN, 140 w kanałach sportowych Polsatu i 160 w TVP. Emisja w kanałach TVN umożliwiła dotarcie do celowej grupy mieszkańców dużych ośrodków miejskich, w młodym i średnim wieku, preferujących aktywny wypoczynek i częste weekendowe wyjazdy. Natomiast kampania w kanałach Polsat Sport i Polsat Sport Extra pozwoliła na wzmocnienie przekazu w znacznie szerszej grupie odbiorców pierwszoplanowych wydarzeń sportowych, w tym Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2008, wyścigów Formuły 1, gali boksu, ligi światowej siatkówki i innych, jakie były transmitowane lub retransmitowane na antenach Polsatu. Z kolei emisja spotów promujących Lubelskie na antenach 16 Ośrodków Regionalnych Telewizji Polskiej, w ogólnopolskim wieczornym paśmie TVP 2, dała możliwość rozszerzenia kampanii na mieszkańców wszystkich regionów Polski.
W ciągu niespełna trzytygodniowej kampanii osiągnęliśmy niemal trzymilionową widownię, przy wysokiej średniej 2,6 kontaktu ze spotem „Lubelskie świetne na weekend”. Koszt kampanii wyniósł 437 tys. zł, w tym 30,5 tys. kosztowało wyprodukowanie spotów przez lubelską agencję CUMULUS.
Filmowe spoty prezentowały najciekawsze pod względem turystycznym miejsca regionu: Kazimierz Dolny, Nałęczów, Zamość, Zwierzyniec, Chełm z unikalnymi podziemiami kredowymi oraz Lublin ze Starym Miastem. Oprócz turystycznych „ikon” na ekranie pokazaliśmy kilka przykładów aktywnego spędzenia weekendu w Lubelskiem, m.in. turystykę rowerową i konną. Ścieżkę dźwiękową stanowiła optymistyczna muzyka z pogwizdywaniem, wzmacniająca przekaz, że weekend w regionie lubelskim to czas miłego, spokojnego relaksu i oderwania się od codziennej pracy i stresu. Głosu do filmu użyczył Janusz Szydłowski – jeden z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych lektorów z radiowej i telewizyjnej anteny.