Będą 3 nowe obwodnice na Lubelszczyźnie

Dzięki wsparciu Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg województwo lubelskiego otrzyma 3 obwodnice: Hrubieszowa, Opola Lubelskiego oraz Tarnogrodu. Koszt budowy to około 205 mln zł, a uzyskane dofinansowanie sięga 60-70% całkowitych kosztów. W poniedziałek 20 czerwca na rynku przed Tarnogrodzkim Ośrodkiem Kultury Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Rafał Weber, Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski oraz wicemarszałek Michał Mulawa podpisali umowy o dofinansowanie budowy tych trzech nowych dróg.

– 7 lat temu zobowiązaliśmy się, że będziemy prowadzili politykę zrównoważonego rozwoju. Że pieniądze nie będę płynęły tylko do najbogatszych ośrodków miejskich ale przede wszystkim tam, gdzie są one potrzebne. Takie miejsca jak Tarnogród, Opole Lubelskie, Hrubieszów czy Lubelszczyzna były zapomniane. Teraz to się zmienia, co doskonale Państwo widząmówił na konferencji prasowej w Tarnogrodzie Wiceprezes Rady Ministrów Jacek Sasin.

Preferowany wariant obwodnicy Hrubieszowa ma mieć 6,2 km długości. Rozpoczynać się będzie rondem przy ul. Chełmskiej, a zakończy na drodze krajowej nr 74. Koszt jej wybudowania to około 75 mln zł, a dofinansowanie z RFRD wynosi 52,5 mln zł.

Planowana obwodnica Opola Lubelskiego będzie mieć natomiast 1,75 km i w całości zlokalizowana będzie na terenie Gminy Opole Lubelskie. Wraz z jej budową powstaną dodatkowe m.in. ścieżki rowerowe, ciągi pieszo-rowerowe, chodniki oraz nowe skrzyżowania. Koszt budowy tej drogi to około 45 mln zł, przy dofinansowaniu w kwocie 27 mln zł.

Najdroższą inwestycją będzie budowa obwodnicy Tarnogrodu – 85 mln zł przy dofinansowaniu w wysokości 59,5 mln zł. Obwodnica będzie miała 6 km długości, 5 nowych skrzyżowań typu rondo, ścieżki rowerowe, ciągi pieszo-rowerowe oraz chodniki w okolicach skrzyżowań.

Te obwodnice to nie tylko możliwość wyprowadzenia ruchu tranzytowego z miast, ale także szansa na ich rozwój, zmniejszenie bezrobocia oraz stworzenie dobrych warunków do życia dla mieszkańcówmówił Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski.

– Województwo Lubelskie przez wiele lat było białą plamą pod względem infrastruktury drogowej. Było to miejsce zapomniane przez rządzących, z którego młodzi ludzie emigrowali w poszukiwaniu pracy i lepszego życia do innych województw czy za granicę. Teraz to się zmienia. Budujemy nie tylko „ekspresówki” czy drogi wojewódzkie, ale także drogi powiatowe czy gminne. W ciągu ostatnich trzech lat do naszego województwa na rozwój infrastruktury drogowej wpłynęło ponad 6,3 mld zł dodał wicemarszałek Michał Mulawa.