Dziś w Lubelskim Centrum Konferencyjnym odbyła się konferencja prasowa podsumowującą działania promocyjne związane z projektem „Bujaj się z Kaśką po Lubelszczyźnie”. W briefingu wziął udział Członek Zarządu Województwa Lubelskiego Zdzisław Szwed oraz aktorka Katarzyna Bujakiewicz.
Promocja atrakcji turystycznych regionu lubelskiego została przestawiona w serii 12 filmów autorskich zatytułowanych „Bujaj się z Kaśką po Lubelszczyźnie”, w których wystąpiła znana aktorka Katarzyna Bujakiewicz. W ten sposób Województwo Lubelskie promowało niezwykłe miejsca regionu poprzez odkrywanie śladów dziedzictwa, uczestnictwo w życiu kulturalnym i rozrywkowym oraz odpoczynek wśród pięknej architektury lub na łonie natury. Projekt był nagrywany z perspektywy doświadczeń przyjezdnych bohaterów. Jednocześnie trwała kampania programu w mediach, w tym mediach społecznościowych Katarzyny Bujakiewicz.
– Współpraca z panią Kasią była strzałem w dziesiątkę. W regionie preferujemy turystykę dynamiczną, mamy 3,5 tysiąca kilometrów szlaków rowerowych. Możemy uprawiać kajakarstwo na Wieprzu, Krznie, Bugu czy Bystrzycy, dwa razy w roku są organizowane loty balonem. Roztocze swoją bogatą ofertą przyciąga coraz większe rzesze turystów. Dzięki dostępności filmików „Bujaj się z Kaśką po Lubelszczyźnie” w Internecie widzi je wielu młodych ludzi oraz ludzi mieszkających za granicą – podkreślał członek zarządu Zdzisław Szwed.
Cykl 12 odcinków w lekki i humorystyczny sposób przedstawił najpiękniejsze zakątki województwa:
- Lublin – Noc Kultury, Stare Miasto, Restauracja Mandragora i wyroby cebularza lubelskiego.
- Lublin przez pryzmat odbywających się w nim wydarzeń: Carnaval Sztukmistrzów i Jarmark Jagielloński oraz Rezerwat Dzikich Dzieci.
- Prezentacja Zalewu Zemborzyckiego oraz pasieki pszczół na CSK.
- Kazimierz Dolny, Mięćmierz w dorzeczu Wisły.
- Kazimierz Dolny – wypieki koguta, rej po Pychówce, zwiedzanie winnic.
- Ruiny Zamku w Janowcu, Pałac Czartoryskich w Puławach, Magiczne Ogrody.
- Nałęczów: Park Zdrojowy, Młyn Hipolit; spacer z Alpakami w Nowym Gaju pod Wojciechowem, wizyta w kuźni w Wojciechowie.
- Zamość: spacer po Padwie Północy i Perle Renesansu, Roztoczańskie muzeum PRL, ogródek rodzinny domu Marka Grechuty, forteca Zamojska.
- Zamość: muzeum fotografii, widok Zamościa z lotu ptaka, punkt widokowy Roztocza, szumy na Tanwi, Szczebrzeszyn, kamieniołomy w Józefowie oraz w Krasnobrodzie.
- Prezentacja Krasnobrodu i uroków Roztocza, przepływ kajakami, Guciów.
- Zagroda Guciowa, szumy na Tanwi na Roztoczu, Susiec, rajskie ogrody – glamping na Roztoczu.
- Zwierzyniec, Roztoczański Park Narodowy z tarpanami, browar Zwierzyniecki, winnica zwana zamojską Toskanią oraz produkcja serów.
– Te 12 odcinków to tylko namiastka tego, co jest piękne na Lubelszczyźnie. Jest jeszcze mnóstwo do pokazania – nie dotarłam do Włodawy, do Sobiboru, nie mam Polesia czy Pojezierza Łęczyńsko-Włodawskiego. Zapraszam na Lubelszczyznę, bo tu jest nieprawdopodobnie. Niespełna 2 godziny samochodem od Warszawy dzieje się magia – podsumowała Katarzyna Bujakiewicz.
Ten krótki cykl turystyczny pokazał, jak piękna przyrodniczo jest Lubelszczyzna i jak bardzo różnorodna – od pagórkowatych, malowniczo pofalowanych terenów po ogromne połacie leśne, zespoły stawów, jezior czy meandrujących rzek. Wszystkie odcinki dostępne są na profilu YouTube „Bujaj się z Kaśką po Lubelszczyźnie”.
Statystyki oglądalności
- Kanał YouTube „Bujaj się z Kaśką po Lubelszczyźnie”
- 2600 subskrybentów
- 32 491 wyświetleń w ciągu ostatnich 28 dni (stan na 18 maja br.)
- największa oglądalność w krajach: Polska, Wielka Brytania, Niemcy, Stany Zjednoczone, Holandia, Kanada
- informacje o odbiorcach:
- wiek widza: 35-44 lata – 36,1%, 25-34 lata – 26,7%, 45-54 lata – 20,3%
- płeć widza: kobiety – 55%, mężczyźni – 45%
- powracający widzowie – 4500 os.
- Facebook „Bujaj się z Kaśką po Lubelszczyźnie”
- obserwujących – 4447 os.
- zasięg posta – 72 996 os.
- grupa odbiorców: kobiety – 85,2%, mężczyźni – 14,8%
- Instagram „Bujaj się z Kaśką po Lubelszczyźnie” – 3112 obserwujących.
- Facebook „Katarzyna Bujakiewicz” – 111 000 obserwujących.
- Instagram „Katarzyna Bujakiewicz” – 174 000 obserwujących.
Producent programu: Wysoka sp. z o.o., Katarzyna Bujakiewcz. Partnerem wydarzenia jest Województwo Lubelskie. Partnerzy projektu: Miasto Lublin, Bogdanka, Grupa Azoty Puławy.