Spotkanie koordynatorów projektu ME-Health (Erasmus +)

Realizacja projektu ME-Health jest już na półmetku. O wdrożonych działaniach oraz kolejnych etapach projektu rozmawiali koordynatorzy regionalni przedsięwzięcia w trakcie drugiego międzynarodowego spotkania partnerów w Lublinie w dniu 22 marca 2023 r.

W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele organizacji partnerskich reprezentujących koordynatorów regionalnych: Województwo Lubelskie, Kraj morawsko-śląski w Czechach, Region Grand Est we Francji, Regionalną Dyrekcję ds. Edukacji ze Styrii w Austrii oraz przedstawiciel partnera stowarzyszonego, szkoły Rijn IJssel z Holandii.  Celem spotkania była przede wszystkim ocena dotychczas zrealizowanych działań (dwóch spotkań szkoleniowych w Polsce i Austrii), prac nad przygotowaniem przewodnika (rezultatu końcowego) i zaplanowanie kolejnych etapów projektu. Ponadto omówione zostały kwestie związane z zarządzaniem finansowym projektem oraz promocją i upowszechnianiem informacji o przedsięwzięciu w regionach partnerskich.

Projekt ME-Health powstał z inicjatywy Województwa Lubelskiego i skupia przedstawicieli administracji regionalnych z Kraju morawsko-śląskiego (Czechy), Regionu Grand Est (Francja), Styrii (Austria), Województwa Lubelskiego oraz szkół, poradni psychologiczno-pedagogicznych i stowarzyszenia rodziców z krajów partnerstwa. Ponadto partnerem stowarzyszonym projektu jest szkoła Rijn IJssel z Holandii.

Głównym celem ME-Health jest wymiana dobrych praktyk w zakresie psychologicznych i pedagogicznych problemów, jakie dotknęły młodych ludzi w związku z epidemią COVID-19 i zmianami w edukacji z tym związanymi. Aby osiągnąć ten rezultat w ramach projektu odbędą się m.in. krótkie programy szkoleniowe dla przedstawicieli administracji regionalnych, nauczycieli, pedagogów, psychologów, dyrektorów szkół, rodziców (przedstawicieli organizacji pozarządowych). W wyniku działań projektowych wypracowany zostanie model wsparcia/ baza wiedzy na rzecz pracowników placówek o charakterze edukacyjnym pozwalający na identyfikowanie psychologiczno-pedagogicznych problemów młodzieży związanych z epidemią koronawirusa i zmianami w funkcjonowaniu systemu edukacji w czasie kryzysu sanitarnego w UE.

Projekt będzie realizowany w okresie od 1 lutego 2022 do 31 maja 2024. Kwota dofinansowania z programu ERASMUS + wynosi 160 845 €.