Lubelskie w Pałacu Kultury i Nauki

Atrakcyjne kierunki i miejsca dla turystyki przyrodniczej, rodzinnej, także dla tzw. zielonych szkół, wzbogacone o wyprawy kajakowe, rowerowe, a zimą biegi i zjazdy narciarskie. Takiej oferty oczekują od naszego regionu touroperatorzy oraz turyści z Warszawy i Mazowsza.

Lubelskie było wśród blisko pół tysiąca wystawców 26. Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw, jakie odbyły się w dniach 22-24 listopada w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki. Oferta naszego regionalnego stoiska została wzbogacona w drugim dniu targów o workshop, współorganizowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego i Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną.  W spotkaniu, wypełnionym krótkimi parominutowymi prezentacjami głównych atrakcji regionu oraz poczęstunkiem regionalnymi produktami, uczestniczyło ponad 60 osób. Obok organizatorów imprez turystycznych pojawili się przedstawiciele agencji eventowych, piloci wycieczek, dziennikarze i blogerzy. Ci ostatni, reprezentujący redakcje branżowych pism i magazynów oraz portali i profili podróżniczo-hobbystycznych, odwiedzali też nasze regionalne stoisko.

W ciągu trzech targowych dni na stoisku nie brakowało gości z Włoch – kraju partnerskiego 26. targów. Najbardziej interesowała ich aktualna oferta wycieczkowa oraz baza hotelowo-gastronomiczna Zamościa, który ma już dość bogate kulturalne i biznesowe kontakty z partnerami z Włoch. Ciekawostką były też dość częste odwiedziny na stoisku gości z przygranicznego Brześcia, którzy oferowali współpracę przy krótkich, nie wymagających wiz turystycznych wyjazdach na Białoruś. Z nowych trendów warto odnotować rosnące zainteresowanie usługami przewodnickimi w naszym regionie dla turystów hiszpańskojęzycznych.

Mieszkańcy Warszawy i stołecznej aglomeracji oraz organizatorzy imprez turystycznych widzą Lubelskie jako kierunek wypraw bliskich naturze, stąd ucieszyła ich bogata, stale rozwijana turystyczna oferta parków narodowych – Poleskiego i Roztoczańskiego. Najwięcej zapytań dotyczyło miejsc i konkretnych obiektów, np. parków rozrywki i edukacji, w których można zorganizować wycieczki dzieci i młodzieży w ramach zielonych szkół. Lubelskie to dla warszawiaków także ciekawy kierunek wyjazdów rodzinnych w spokojne, raczej wiejskie okolice, zarówno na bliskim i znanym im Powiślu, jak i w bardziej odległe strony na Polesiu, czy na Roztoczu. Bardziej aktywni liczą na emocjonujące rowerowe wyprawy szlakiem Green Velo, szczególnie po mało znanej dolinie Bugu oraz na spływy kajakowe także tą graniczną rzeką. Planujący takie wypady dopytywali o obiekty noclegowe na wskazanych odcinkach szlaku. Dużym powodzeniem cieszyły się tematyczne mapy i informatory turystyczne regionu, zawierające kontakty do interesujących ich miejsc.

W trzydniowej targowej promocji pracowników Departamentu Promocji i Turystyki UMWL wsparli reprezentanci wielu partnerskich instytucji i organizacji z regionu: Lubelskiego Ośrodka Informacji Turystycznej i Kulturalnej, Chełmskiego Ośrodka Informacji Turystycznej, Centrum Informacji Turystycznej w Białej Podlaskiej, Zamojskiego Centrum Informacji Turystycznej i Historycznej, Poleskiego Parku Narodowego, Starostwa Powiatowego we Włodawie, Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie, Lokalnych Organizacji Turystycznych – „Kraina Lessowych Wąwozów” w Nałęczowie, „Zamość i Roztocze” w Zamościu, „Roztocze” w Tomaszowie Lubelskim, „Wrota Roztocza” w Krasnymstawie. Każdy z odwiedzających stoisko mógł wziąć udział w codziennych konkursach wiedzy o regionie, premiowanych bezpłatnymi biletami wstępu do: Chełmskich Podziemi Kredowych, Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie, Muzeum Południowego Podlasia w Białej Podlaskiej, Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie oraz do Poleskiego Parku Narodowego. W puli nagród były też kosze z markowymi produktami Regionu Lubelskiego.