Kulinarne logo regionów wschodniej Polski wybrane!

Sylwia Pietrzak z Blachowni jest autorką zwycięskiego logo promującego festiwal trzech regionów „Na kulinarnym szlaku wschodniej Polski”. Utworzona przy marszałku województwa komisja konkursowa wybrała je spośród dziewięćdziesięciu propozycji nadesłanych przez czterdziestu sześciu autorów z całej Polski. Zwyciężczyni otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 2 tys. złotych, a zaprojektowany przez nią znak graficzny będzie startować – jako lubelska nominacja – w finałowym głosowaniu na oficjalne logo wydarzenia.

Organizowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego konkurs miał charakter otwarty, jednoetapowy i ogólnopolski. Prace mogły być realizowane indywidualnie lub zespołowo, a każdy pełnoletni uczestnik mógł złożyć ich dowolną liczbę. Do konkursu można było zgłaszać projekty nawiązujące do festiwalu promującego produkty tradycyjne i regionalne trzech województw (lubelskiego, podlaskiego i podkarpackiego), którego pierwsza edycja odbyła się w 2016 r.

Zadaniem autorów było przygotowanie znaku graficznego w dwóch wersjach – kolorowej i czarno-białej. Logo obowiązkowo miało zawierać napis: „Na kulinarnym szlaku wschodniej Polski”. Zainteresowanie przerosło oczekiwania organizatorów. W regulaminowym terminie, tj. do 31 marca, do konkursu wpłynęło 90 projektów, z których 11 nie zawierało wymaganego napisu, a 5 – wersji czarno-białej. Zwycięzcę wyłoniła komisja konkursowa, złożona z przedstawicieli urzędu marszałkowskiego i lubelskiego oddziału Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego. Poza wymogami formalnymi, jurorzy brali pod uwagę m.in.: pomysłowość, oryginalność, czytelność komunikatu, a także łatwość konwersji na różne media i szeroki zakres skali reprodukcji.

– Zaskoczyła nas zarówno liczba zgłoszonych propozycji, jak i ich różnorodność – mówi wicemarszałek województwa Grzegorz Kapusta, przewodniczący komisji. – Przyznam, że na początku miałem obawy, czy w masie projektów nie pominiemy tych wartościowych, ale chyba się udało. Urzekło nas kilka prac, spośród których musieliśmy wybrać tylko jedną. Zwycięskie logo pani Sylwii spotkało się z dużą przychylnością wszystkich jurorów. Jednomyślnie uznaliśmy, że najlepiej spełnia ono wszystkie regulaminowe wymogi. Mam nadzieję, że równie życzliwie przyjmie je publiczność festiwalu i trzymam kciuki, żeby stało się ono jego oficjalnym znakiem.

Przypomnijmy, że to właśnie odwiedzający festiwalowe imprezy w Bychawie, Drohiczynie i Medyni Głogowskiej wybiorą oficjalne logo wydarzenia. Pierwsza prezentacja finałowych projektów graficznych – po jednym z każdego województwa – oraz głosowanie odbędzie się w ostatni weekend maja w Bychawie. Więcej na ten temat piszemy  tutaj.

galeriaGALERIA