Logotyp w użyciu

System Identyfikacji Wizualnej Województwa Lubelskiego to uporządkowany zbiór symboliki (kolorystyka, logo, logotyp, czcionka, itd.), która ma budować łatwo rozpoznawalny i kojarzony przez odbiorców obraz Regionu Lubelskiego. System ma określony zakres reguł i wzorców porządkujących jego zastosowanie.

Sercem nowego Systemu Identyfikacji Wizualnej Województwa Lubelskiego jest „Elka”. Czasem występuje na drugim planie, czasem wychodzi na plan pierwszy – jednak zawsze jest obecna. Jest „awatarem”, który zachowując spójny kształt litery L, nieustannie zmienia swoje wnętrze, w zależności od tego, do kogo mówimy i co chcemy przekazać. Bo Elka ma odzwierciedlać różnorodność Regionu Lubelskiego.

Dzięki zmiennemu charakterowi Elki logo promocyjne pokazuje różnorodne oblicza Lubelszczyzny – miejsca, w których życie można smakować bez końca, bez ryzyka nudy. Jest to pierwszy w Polsce system identyfikacji regionalnej, który daje użytkownikowi tak wielką wolność kreatywną.

Różnorodność i założona wolność w kreowaniu nie oznaczają całkowitej dowolności w podejściu do logotypu i systemu. Logotyp promocyjny Lubelszczyzny jest określony. To znak słowno-graficzny zawierający formę graficzną: Elkę, napis Lubelskie oraz hasło Smakuj życie. Logotyp istnieje w siedmiu podstawowych układach, uwzględniających różne rodzaje zastosowań (od billboardu, po długopis). Układy te można stosować wymiennie, w zależności od potrzeb. Zasady, włącznie z podstawowymi zestawami kolorystycznymi, opisane są w Podręczniku Systemu Identyfikacji Wizualnej Województwa Lubelskiego.

do-pobraniaDO POBRANIA

Pobierz Podręcznik SIW WL.

 

Warto dodać, że integralną częścią Systemu Identyfikacji Wizualnej Województwa Lubelskiego jest oryginalny krój czcionki nazwanej „Lubelskie”, co stawia nas wśród nielicznych regionów w Polsce mających taki dodatkowy element promocji.