Promocja produktów spożywczych wytwarzanych w regionie, ogólnopolska kampania billboardowa, akcje promocyjne w portach lotniczych oraz emisja spotu gospodarczego na antenie BBC – to jesienna odsłona kampanii promocyjnej, o której na ostatniej konferencji prasowej poinformował Zarząd Województwa Lubelskiego.

Promocja województwa obejmie swoim zasięgiem zarówno region, Polskę, jak i świat – mówił marszałek województwa lubelskiego Sławomir Sosnowski. Zaplanowane działania promocyjne pozwolą dotrzeć do mieszkańców regionu – potencjalnych konsumentów oraz inwestorów w kraju i za granicą, którzy Lubelskie mają szansę zobaczyć na billboardach i w BBC World News.

Siła jest w nas!
1 października 2015 roku w całej Polsce zawiśnie 820 wielkoformatowych nośników. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi mieszkańców polskich na województwo lubelskie jako miejsce atrakcyjne nie tylko turystycznie i kulturowo, ale przede wszystkim gospodarczo. Hasło kampanii „Siła jest w nas!” oraz wykorzystane w kampanii kreacje ukazują potencjał województwa w ludziach, technologii, nauce oraz bogactwie nieskażonej natury. Miesięczna kampania swoim zasięgiem obejmie takie miasta, jak: Warszawa, Łódź, Kraków, aglomerację śląską, Poznań, Szczecin, Lublin, Wrocław, Rzeszów i Trójmiasto.

Lubelskie. Najlepsze bo nasze!

Kolejne działania to budowanie wizerunku i rozpoznawalności produktów spożywczych pochodzących z regionu lubelskiego. Główny przekaz kampanii ma zachęcać do kupowania oraz konsumpcji produktów wytwarzanych w województwie lubelskim, a także podkreślać i utożsamiać region z wysoką kulturą smaku poprzez podnoszenie pozytywnego wizerunku Lubelszczyzny jako zagłębia ekologicznej żywności – Kupując lubelskie produkty, troszczymy się o miejsca pracy – podkreślał wicemarszałek Krzysztof Grabczuk.
Lubelskie produkty będą promowane w 1000 sklepów na specjalnie do tego celu zaprojektowanych regałach. Dodatkowo wykorzystane będą także tzw. „stopery regałowe”. Skuteczność promocji mają podnieść sami sprzedawcy, którzy zostaną specjalnie przeszkoleni w zakresie technik sprzedaży.
Wzmocnieniem kampanii będzie niewątpliwie emisja spotu reklamowego na ekranach kin w regionie, m.in.: w Lublinie, Chełmie, Białej Podlaskiej, Opolu Lubelskim i w Kraśniku, a także na antenie TVP Lublin. Do kampanii wykorzystane zostaną także billboardy, plakaty w sklepach spożywczych, a także ulotki.

Tam, skąd dolecisz z Lublin Airport
Kolejne działania promocyjne skierowane są do pasażerów linii lotniczych, które mają w swojej ofercie połączenia pomiędzy wybranymi lotniskami a Lublinem. Na zdjęciu marszałek Sosnowski prezentuje stoisko województwa lubelskiego, ktore znajduje sie na lotnisku w Norwegii. (fot. UMWL)Kolejne działania promocyjne skierowane są do pasażerów linii lotniczych, które mają w swojej ofercie połączenia pomiędzy wybranymi lotniskami a Lublinem. Grupa docelowa to pasażerowie, którzy często podróżują samolotami danego przewoźnika do popularnych miejscowości turystycznych. Kampania zakłada również wykorzystanie elektronicznych nośników informacji linii lotniczych do i z Lublina oraz wzmocnienie przekazu na wybranych lotniskach w czasie prowadzenia kampanii. Do realizacji kampanii wybrano media elektroniczne 3 przewoźników ( Ryanair, WizzAir oraz Lufthansa). Eventy zostaną przeprowadzone na 4 lotniskach, z którymi Lublin ma połączenie: Dublin, Sztokholm, Glasgow oraz Bruksela.
Akcja promocyjna polega na dystrybucji 3 tys. wyjątkowych pakietów upominkowych zawierających przedsmak tego, co region oferuje turystom. Dystrybucji będzie towarzyszyć konkurs z nagrodami (vouchery o wartości 1 tys. zł na bilet lotniczy do Lublina w obie strony). Aby dotrzeć do zamożnej grupy odbiorców w Dublinie, Londynie oraz w Sztokholmie dystrybucja będzie przeprowadzana w: ekskluzywnych restauracjach, w klubach fitness, w galeriach sztuki współczesnej, w ekskluzywnych galeriach handlowych, na kampusach uniwersyteckich oraz wśród dziennikarzy i przedstawicieli mediów.
Zadanie dystrybucji funpacków zostanie powierzone przeszkolonym, anglojęzycznym Polkom, które będą ubrane w stroje ludowe z regionu Lubelszczyzny. Konkurs będzie polegał na tym, że obcokrajowiec będzie miał powtórzyć zdanie: „Zapraszam na Lubelszczyznę”. Jeżeli aplikacja Google Translate przetłumaczy wypowiedź, dana osoba otrzyma funpack.

Lubelskie w BBC News
Założeniem kampanii jest promocja województwa lubelskiego poprzez dwutygodniową emisję spotów gospodarczych oraz planszy reklamowych w środkach masowego przekazu na antenie BBC News na kanałach: Europa, Azja i Pacyfik oraz Bliski Wschód.