Lubelskie smaki w amerykańskiej telewizji

Flavor of Poland to tytuł powstającej właśnie amerykańskiej produkcji o polskich smakach i tradycjach kulinarnych. W miniony czwartek do Lublina zawitała ekipa filmowców z grupy producenckiej Independent Film Factory z Chicago – by zrealizować zdjęcia do odcinka programu o Regionie Lubelskim.

Flavor of Poland to projekt promocji polskich marek i regionów na rynku Ameryki Północnej. To seria trzynastu 28 minutowych odcinków, która poprzez ukazanie kulinarnego dziedzictwa, tradycyjnych przepisów i receptur zaprezentuje polską kuchnię, ale także poprzez ukazanie produktów i przedsiębiorstw ukaże potencjał gospodarczy, ukierunkowanie na innowacyjność i kreatywność w biznesie oraz bogatą ofertę turystyczną i kulturalną.

Z ekipą i prowadzącą program amerykańską aktorką polskiego pochodzenia Aleksandrą August spotkaliśmy się na Starym Mieście w Lublinie. Filmowcy uwiecznili na taśmie Rynek, Bramę Krakowską, Wieżę Trynitarską oraz Zamek Lubelski i Donżon. Prowadząca przedstawia nasz region wspólnie z amerykańskim studentem Uniwersytetu Medycznego, który opowiada o polskich korzeniach, wielokulturowości Lublina oraz regionalnych smakach m.in. cebularzu lubelskim.

W prezentacji regionu nie mogło zabraknąć naszej perły – Kazimierza Dolnego, dlatego też wspólnie z ekipą uchwyciliśmy jeszcze Rynek i piękny zachód słońca nad Wisłą. Także w Kazimierzu przeprowadzono prezentację regionalnej kuchni w restauracji „Na Piętrze”, należącej do właścicieli Piekarni Sarzyńskich. Iga Sarzyńska zaprezentowała regionalne potrawy i produkty opatrzone logotypem „Marka Lubelskie”. Następnie zaprosiła prowadzącą na danie główne, które we współpracy z ekspertem kulinarnym Kamilem Kotarskim- autorem przepisu, przygotowała na potrzeby programu. Pani Aleksandra August degustowała zupę cebulową z Goraja, gołąbki z kaszą w sosie grzybowym oraz jaglaka z musem malinowym i owocami.

W drugiej części odcinka poświęconego Lubelszczyźnie Aleksandra zmierzy się z nowym wyzwaniem i samodzielnie przygotuje prezentowane danie w domu studyjnym w Chicago. Premiera programu planowana jest w pierwszej połowie 2017 roku na platformach Public Broadcasting Service (PBS , dostępnej w 99% gospodarstw domowych w Ameryce, z oglądalnością ponad 100 mln. widzów tygodniowo.

galeriaGALERIA