Lubelskie w Szczecinie i Chorzowie

Mieszkańcy Pomorza Zachodniego przyjeżdżają w Lubelskie, aby odwiedzać rodzinne strony, zaś mieszkańcy Śląska wybierają nasz region jako atrakcyjny kierunek aktywnego wypoczynku w bliskim kontakcie z naturą. W tego typu wyprawach zdecydowanie przeważają imprezy rowerowe na Roztoczu.

W maju region lubelski promował swoje turystyczne atrakcje na dwóch ogólnopolskich branżowych wystawach: Targach Turystycznych MARKET TOUR towarzyszących festynowi Piknik nad Odrą w Szczecinie (12-13 maja) oraz Targach Turystyki Weekendowej Atrakcje Regionów w Chorzowie (18-20 maja). Pierwsze wydarzenie, zorganizowane w plenerze – na Wałach Chrobrego, odwiedziło blisko 50 tys. ludzi. Drugie, po raz pierwszy zlokalizowane w sąsiedztwie Stadionu Śląskiego na tzw. Polach Marsowych w Parku Śląskim, przyciągnęło znacznie mniej zwiedzających. Na obu imprezach Lubelskie było jednak w centrum zainteresowania wielu gości, którzy – mimo dużej odległości – chcieliby do nas przyjechać.

Szczecinianie i mieszkańcy Pomorza Zachodniego, odwiedzając regionalne stoisko, pytali m.in. o Biłgoraj, Lubartów, Firlej, Chełm, Rudą Hutę. Okazało się, że Lubelskie jest dla wielu z nich rodzinną ziemią, z której zostali przesiedleni tuż po II wojnie, a teraz sami lub w towarzystwie dzieci czy wnuków chcą tu wracać.

Co ciekawe, region lubelski kojarzy się im nie tylko jako kraj lat dziecinnych, ale także obszar bardziej spokojnego życia i wytwarzania zdrowszej, bardziej naturalnej żywności. Ten aspekt postrzegania naszego regionu był istotny w kontekście towarzyszących Piknikowi nad Odrą i targom turystycznym, innych tematycznych wystaw, jak Targi Żywności i Produktów Ekologicznych ORGANIC oraz ogólnopolskiemu zlotowi food trucków.

W promocji naszego regionu w Szczecinie uczestniczyli przedstawiciele Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego oraz Chełmskiego Ośrodka Informacji Turystycznej i Poleskiego Parku Narodowego. Większa reprezentacja regionu była na trzydniowych Targach Turystyki w Chorzowie. Delegacje UMWL na regionalnym stoisku wsparli bowiem reprezentanci: Zamojskiego Centrum Informacji Turystycznej i Historycznej, Chełmskiego Ośrodka Informacji Turystycznej, punktu Informacji Turystycznej z Krasnobrodu oraz Lokalnej Organizacji Turystycznej „Kraina Lessowych Wąwozów” z Nałęczowa.

Gości na chorzowskich targach najbardziej interesowała oferta aktywnego wypoczynku, w tym turystyki rowerowej oraz wodnej. Rowerem najchętniej wybraliby się na znane już sobie Roztocze oraz do pobliskiego Zamościa. Z kolei ci, którzy chcieliby odpoczywać nad wodą, raczej preferują jeziora na Pojezierzu Łęczyńsko-Włodawskim. Podoba im się kameralność akwenów i sąsiedztwo terenów zielonych, dobrze zagospodarowane kąpieliska oraz różnorodna i dostępna finansowo oferta ośrodków wypoczynkowych.

Tej wiosny region lubelski promował walory i ofertę turystyczną nie tylko w Chorzowie i Szczecinie, ale także na ogólnopolskich targach w: Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach i Gdańsku, a jesienią ma w planach promocję na targach „World Travel Show” w Centrum Ptak Expo w Nadarzynie (19-21 października) oraz „TT Warsaw” w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie (22-24 listopada).